عاشقان فرهاد مجیدی

عاشقان فرهاد مجیدی

من ان گلبرگ مغرورم که میمیرم ز بی ابی ولی با ذلت و خاری پی شبنم نمیگردم

منوي اصلي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات


تیموریان: حضور در قطر جایگاهم را در تیم ملی مستحکم‌تر می‌کند.

 هافبک ایرانی الخریطیات قطر که با آمدن به فوتبال قطر به کسب جام و موفقیت چشم دوخته است و می‌خواهد جایگاه خود را در تیم ملی مستحکم‌تر کند.

به گزارش ابیته دات کام، آندرانیک تیموریان در ششم مارچ ۱۹۸۳ در خانواده‌ای ارمنی در تهران به دنیا آمد. او فوتبال حرفه‌ای خود را در سال ۲۰۰۴ ـ ۲۰۰۳ با عقاب آغاز کرد و یک فصل بعد به ابومسلم پیوست و تا سال ۲۰۰۶ در این تیم بازی کرد، سپس راهی بولتون انگلیس شد تا به عنوان نخستین بازیکن ایران در لیگ برتر انگلیس مشغول به کار شود.وی در سال ۲۰۰۸ به صورت قرضی به فولام پیوست و بعد از آن در بارنزلی مشغول به کار شد. سپس به لیگ ایران بازگشت و فصل گذشته پیراهن آبی پوشان پایتخت را بر تن کرد.تیموریان ماه گذشته با سران باشگاه الخریطیات قطر به توافق نهایی رسید تا فوتبال در حوزه خلیج فارس را هم تجربه کند. گفت‌وگویی اختصاصی  با وی انجام شده است که در زیر می‌آوریم:

* چرا با وجود پیشنهاد از چند باشگاه بزرگ دیگر الخریطیات را انتخاب کردی و به این تیم پیوستی؟

ـ من برای انتخاب تیم جدیدم عجله نمی‌کنم و قبل از عقد قرارداد تمام شرایط را بررسی می‌کنم و می‌سنجم و این درباره الخریطیات هم صدق کرد، به طوری که درباره این تیم اطلاع کسب کردم و بازی‌های آن را از اینترنت نگاه کردم. الخریطیات نتوانست به دیدار نهایی جام امیر قطر راه یابد، اما در رقابت‌های لیگ ستارگان قطر نمایش خوبی داشت و با وجود این که در دو فصل قبل در خطر سقوط قرار داشت در رقابت‌های فصل گذشته در جایگاه هشتم قرار گرفت و این بدین معنا است که بازیکنان و سران این تیم اراده خوب و انگیزه بالایی دارند. بسیار دوست دارم که با بازیکنانی هم بازی شوم که با شور و هیجان زیاد و اصرار بر پیروزی به میدان می‌روند. من بازیکنی هستم که انگیزه و بلند پروازی زیادی دارم و دوست دارم که در تیمی بازی کنم که از این شاخصه‌ها برخوردار باشد به همین خاطر در عقد قرارداد با الخریطیات به خود شک راه ندارم، به ویژه این که لیگ قطر از سطح بالایی برخوردار است و از لیگ‌های قوی منطقه است. پیش از این، با تیم ملی فوتبال کشورم مقابل قطر بازی‌های زیادی داشته‌ام. البته تجربه بازی مقابل تیم‌های قطری را هم دارم.

* آیا پیوستن به الخریطیات موقعیت شما را در تیم ملی به خطر می‌اندازد؟

ـ نه. این درست نیست و بدون شک هیچ تاثیر منفی نخواهد گذاشت، بلکه بر عکس لیگ قطر قوی است و سطح رقابت در آن بالا است، به ویژه این که در این لیگ تیم‌های قدرتمندی همچون لخویا، الجیش، السد، الغرافه، العربی و الریان بازی می‌کنند. این‌ها تیم‌های قوی هستند و با توجه به شرایط و امکانات زیاد قطر می‌توانند سطح فوتبال این کشور را ارتقا دهند. بازیکنانی که در این تیم‌ها بازی می‌کنند، توانایی‌های بالایی دارند و این یک حقیقت است و هیچ گونه تعارف و شوخی در آن وجود ندارد. البته نباید فراموش کنیم که سرمربی ایران شخصی همچون کارلوس کی‌روش است. او از مربیان بزرگ جهان فوتبال است و از عقلانیت فوتبالی بالایی برخوردار است، چنان که تمام بازیکنان خارج از کشور را زیر نظر می‌گیرد. او از مربیانی نیست که بعضی از بازیکنان شاغل در لیگ‌های خارجی را صرفا به خاطر این که بعضی از افراد این لیگ‌ها را ضعیف می‌دانند از لیست خارج کند. بدون شک این اشتباه است، همچنان که بیش از این گفتم قطر لیگ قوی دارد و جایگاه هر بازیکنی را در تیم ملی کشورش مستحکم‌تر خواهد کرد.

* در فصل جدید لیگ ستارگان قطر چه اهدافی داری که به آنها چشم دوخته‌ای؟

ـ با وجود این که مدت بسیار کوتاهی است که در تمرین الخریطیات شرکت می‌کنم، اما احساس می‌کنم که این تیم بسیار به من نزدیک است و این به خاطر تعامل بالایی است که با سران باشگاه به ویژه شیخ خلیفه بن ثامر آل ثانی نایب رییس بخش فوتبال باشگاه دارم که تلاش زیادی برای من انجام داده است و تمام آنچه را که خواسته ام فراهم کرده و این بدین معنا است که باشگاه وظیفه خود را به نحو احسن انجام می‌دهد. بازیکنان هم باید در قبال این زحمات باشگاه تمام تلاش خود را در زمین انجام دهند و به بهترین نحو پاسخ زحمات سران باشگاه و کادر فنی را بدهند. کسب جام برای الخریطیات غیر ممکن نیست و بر این باورم که این تیم می‌تواند یکی از جام‌های معتبر را کسب کند، چرا که این تیم تجربه حضور در فینال جام امیر قطر را دارد. من هم به اینجا آمده‌ام تا با همکاری با هم تیمی‌هایم زمینه موفقیت و کسب نخستین جام را برای تیم فراهم کنم و این برای من در صورت تحقق بسیار خوب خواهد بود.

* چه بازیکنانی در لیگ قطر توجه شما را به خود جلب کرده‌اند؟

ـ بازیکنان زیادی وجود دارند که توجه مرا به خود جلب کرده‌اند، اما به خاطر عدم ارتباط نزدیک با لیگ قطر اسم آنها را به خاطر ندارم. اما با تماشای بعضی از بازی‌ها تعدادی از بازیکنان با ارائه نمایش خوب توجه مرا به خود جلب کردند، از جمله تابه‌تا بازیکن برزیلی الریان که بازیکن بسیار خوبی است. همچنین هم وطنش آفونسو که توانایی گلزنی بسیار بالایی دارد و او را از وقتی که در تیم میدلزبورو انگلیس بازی می‌کرد به خوبی می‌شناسم. او بازیکن سطح بالا و گلزن خطرناکی است، نمی‌دانم که چرا با الریان ادامه نداد.

* از تجربه جدیدت با الخریطیات چه پیش بینی داری؟

ـ نمی‌توانم الان پیش‌بینی کنم که تجربه موفقی خواهم داشت یا نه چرا که فوتبال یک بازی گروهی است، اما با این حال امید زیادی برای موفقیت در این تیم دارم. بازیکنان از انگیزه و بلند پروازی زیادی برخوردار هستند و این را عملا در تمرین تیم دیدم. به خوبی می‌دانم که برای هماهنگ شدن با بازیکنان و وفق دادن خود با شرایط فوتبال قطر مشکلی ندارم، چرا که هم چنان که پیش از این هم گفتم لیگ قطر را به خوبی می شناسم. گذشته از این، بازیکنان ایرانی زیادی تجربه بازی در لیگ قطر را دارند و معلومات زیادی در اختیار من قرار دادند. آنها در صحبتی که با هم داشتیم به ستایش از لیگ قطر پرداختند و تاکید کردند که این لیگ سطح بالایی دارد و با شرایط و امکانات خوبی در آنجا روبرو خواهم شد. با بازیکنانی همچون علی کریمی، هادی عقیلی، فرهاد مجیدی و دیگر هم تیمی‌هایم در تیم ملی فوتبال کشورم که سابقه حضور در لیگ قطر را دارند، صحبت کردم. بار دیگر تکرار می‌کنم که مسئولان باشگاه الخریطیات زحمات زیادی برای این تیم کشیده اند و بازیکنان خارجی بزرگی را به خدمت گرفته‌اند. آنها جواب زحمات خود را خواهند گرفت. البته نباید فراموش کنیم که بازیکنان قطری تیم هم از سطح بالایی برخوردار هستند و مطمئنا همه این‌ها در موفقیت تیم تاثیر زیادی خواهد داشت.

* تا چه اندازه از تجربه خود در لیگ انگلیس استفاده کرده‌ای؟

ـ بدون شک لیگ انگلیس از بهترین لیگ‌های جهان است و این به تنهایی شاهد گویایی است که من از بازی در این کشور بهره زیادی برده‌ام، به ویژه این که در لیگ انگلیس مجموعه‌ای از بهترین بازیکنان جهان از کشورهای برزیل، اسپانیا، ایتالیا و خود انگلیس مشغول به بازی هستند. بعضی از بازیکنان که در جهان فوتبال شهرتی ندارند با پیوستن به این لیگ برای خود نام و نشانی دست و پا می‌کنند. من در سال‌هایی که در بولتون بازی کردم نمایش خوبی داشتم،‌ اما بعد از تغییر مربی ترجیح دادم که این تیم را ترک و به فولام بروم در این تیم هم نمایش خوبی داشتم. از تجربه بازی در لیگ انگلیس بسیار خوشحالم و آن را تجربه‌ای بسیار خوب می‌دانم که چیزهای زیادی را به من آموخت.

* سطح تیم ملی کشورتان را چگونه می‌بینی، آیا از نمایش و عملکرد این تیم راضی هستی؟

ـ تا الان سطح تیم ملی خوب بوده است و بازیکنان با تلاش زیاد به کار خود در این تیم ادامه می‌دهند. ما برای رسیدن به جام جهانی تمام تلاش خود را به کار می بریم. به خوبی می‌دانیم که کار سختی را پیش‌رو داریم و رسیدن به جام جهانی نیازمند کار و تلاش دو چندان است و تنها با آرزو به دست نمی‌آید. در ایران تماشاگران پرشوری داریم. ۷۰ میلیون نفر با شور و شوق زیاد منتظر صعود ما به جام جهانی هستند. اگر هم موفق نشویم به هر حال این فوتبال است و برای هر تیمی در جهان چنین احتمالی وجود دارد، اما ما انگیزه و اعتماد به نفس بالایی داریم و با تماشاگران و هواداران پرشوری که داریم در انتظار محقق ساختن رویایی خود هستیم.

* آیا فکر نمی‌کنی تماشاگران شما تا حدودی جنجالی هستند؟

ـ نباید بعضی از چیزها را با هم قاطی کنیم. تماشاگر جنجالی به کسی می‌گویند که دست به آشوب بزند، اما من بر این باورم که تماشاگران ایرانی پرشور هستند و با شور و هیجان زیاد تیم خود را تشویق می‌کنند و به تیم عشق می ورزند. به طور کلی تماشاگران ایرانی به فوتبال عشق می‌ورزند و علاقه بسیار زیادی به آن دارند که این بسیار خوب است. تیم‌های زیادی از جمله میلان، بارسلونا و منچستر یونایتد وجود دارند که تماشاگران آنها تیم محبوبشان را با شور و هیجان زیاد تشویق می‌کنند و با این کار خود به بازیکنان انگیزه تزریق می‌کنند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: houman.shayan تاريخ: سه شنبه 27 تير 1391برچسب:استقلال,اخبار,حاشیه,مطلب, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

salam houmanam 17 salame injaro vase tamame ssihaye iran sakhtam makhsoosan asheghaye capitan farhad

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to farhadeesteghlali.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com